Thursday, August 18, 2011

Kalaulah kan......=_=!

Selalunya pompuan ni memang ske bnde2 yg comey,cantik,hensem,unik,menarik n macam2 lagilah.tu memang lumrah kehidupan.haaa termasuklah aku kan.plus pompuan memang dilahirkan mudah untuk cinta dan mencintai.tak kira manusia atau benda.aiseh man.sebab tu hati golongan hawa jauh lebih lembut dan mudah tersentuh even dgn something yg remeh temeh.contoh yang paling senang kalau mase tgk cte sedih n tragis semacam.menangis bagai nak rak.sedangkan cerita tu rekaan semata-mata ye kengkawan.tapi TUHAN dah cipta perempuan mcm tu,terima ajalah.
Kengkadang ble dgr kawan2 ak cte psl diorang break dgn boyfie diorang,teresak2 nangis..dengan air mata,air hidung segala air kluar.sadis je aku tengok.nak bagi nasihat pon xreti masalahnye.*ye,sbb ak xde pengalaman!*pastu,mulalah aku pny tisu jd mangsa.habis stok tisu utk sebulan.eh,eh..tapi bukan nak mengungkit.juz nak crite.sejujurnya,ak xpernah n xtahu apa perasaan diorang ble bergaduh or putus cinta ni.tapi aku berusaha utk bg semngat kt kengkawan ak sbb ak SAYANG dorang.aku xnak lah sbb bnde2 leceh mcm ni kwn2 plak jd mangsa keadaan kan.lagi pun perjalanan idop masih pnjang ape.lek luu.mne lah taw..di pertengahan jalan nak pergi klcc ke..ou kee..terjmpe cowok gantengg.haa,kan dah melepas.kne plak muke mcm kim hyun joong ke,nickhun or edward cullen..menyesal xsudah.HAHAHAHHAHAHA
Tapi ak tahu.pompuan ni xmemilih pon sbnrnye.kalau muka mcm TETTT,but caring n sayangkan diorang..diorang dh cukup cair dah.ececeyhh.tapi tulah kenyataan kan.rupa tu xde la penting sangat.yang penting hati.wohooo.xkenal maka xcinta.mcm skang pon.berdasarkan cerita kengkawan aku*thnx pd shbt2 krna membantu.HEEE*..ramai kot yg minat org lain.tp ske org lain.couple dgn org laen.then tup tap tup tap..break pon dgn org laen.confuse sungguh!seriously,mnde2 cmni kengkadang seronok gak jadi hiburan.terutamanya klu orang yg kte minat ade bg respon.

"Weh,ak rse dye pandang kte laa.Waah,excited nya!"
"Wehhh..ensemnyaa dia."
"Kalau dia jadi pkwe ak,mmg ak xtaw laa nak ckp ape!"
"Kau taw x,haritu pen ak jatuh.dia tolong angkatkan.sweet gle kott"

Yeeee,itulah antara ayat2 yang selalu meniti di bibir kami.hahahah ble teringat kenangan ngn kengkawan.bnde2 mcm ni lah yang paling dirindui.gosip ngn mengumpat tu xyah ckp lahh.astaghfirullah.insaflah wahai wanie ateen.sbb tu ak berazam nak berubah bulan2 ramadhan ni,iAllah***
Buat masa sekarang ni,memang ramai kawan ak yang dah berpunya.tp rmai gak yg still single mcm aku.yeahh yeahh.tapi bg aku isu couple ngn xcouple ni x gugatkan langsung friendship yang terjalin antara aku dengan kngkwn aku.masing2 ade pendapat sendiri.dorang dah besar kot.yang penting dorang taw batas2 agama Islam.dunia sekarang ni maju.klik je dah dpt ilmu memcm.mustahil klu dorang xtaw psl agama dorang sendiri.Isu couple lebih peribadi.kte jgn pndai nak mengutuk orang aja.Perbaiki lah diri sendir n insyaAllah orang lain akan hormat n ikut cara kita.tu lah jalan terbaik.MULUT tu jaga dengan sebaik-baiknya.skang kte ktuk orng tu gatal,miang.ntah2 esok lusa kita yang jd mcm tu.NAUZUBILLAH.jadi tolong ye kengkawan..jangan judge orang dengan sangkaan yang buruk2 okayyyy
Kalau aku pulak..ble dah dengar n tengok macam2 pasal "gejala couple" ni..ak belajar utk lebih dekatkan diri pada KEKASIH aku jugak.ak xpernah miss berhubung dengan DIA.at least xde lah ak jeles sgt tgk kengkwn ak ade bf.hahah xpsal.ak jgk berusaha dengan BERSUNGGUH2 sayang dan cintakan KEKASIH aku.walaupun xpernah jumpa DIA,hati aku cuma penuh dengan CINTA NYA.DIA jugak xpernah bercakap dengan aku,tapi DIA sentiasa mendengar luahan isi hati aku.xkira time aku happy,sedih or marah.sebab tu aku sayangkan DIA.rmai yang kasihkan DIA.tapi ak terus merebut cinta DIA supaya aku bahagia dunia akhirat.aku doakan korang pon akan temui cinta korang macam aku temui CINTA HAKIKI aku. =DD

p/s:tetbe terase ak melalut panjang sangat.haha

No comments:

Post a Comment